اسکناس نو شب عید به اندازه کافی موجود است
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

ابراهيم درويشي که با باشگاه خبري «توانا» گفت وگو کرده تصریح کرد که بانک مرکزی در روزبیست وششم هر ماه به بانک‌ها اعلام می‌کند که هرميزان به اسكناس احتياج دارند از اداره نشرواسكناس تحويل بگيرند.
درباره وضعيت وميزان اسكناس بانك‌ها در ايام جاري به علت واريزعيدي كارمندان و همچنين مرحله دوم يارانه‌ها، افزود: بانك مركزي هيچ نگراني در اين باره ندارد؛ به اندازه كافي اسكناس در بانك‌ها موجود است.
مدير كل نظارت بر بانك‌ها و موسسات اعتباري از تامين اسكناس مورد نياز در همه بانك‌ها خبر داد و گفت: خزائن بانك‌ها در استان‌ها نيز به اندازه كافي پول دارند
از همين رو جاي نگراني درباره اسكناس شب عيد و ماه جاري نيست.
درويشي تاكيد كرد: برنامه‌اي در بانك مركزي اتخاذ شده كه به اندازه كافي پول نقد و اسكناس در اختيار شعب تمامي بانك‌ها باشد.
شرايط ورود اسكناس نو به بازار
اين مقام مسوول در بانك مركزي در ادامه اين سخنان درباره ميزان اسكناس نو در بانك‌ها، بيان كرد: بانك مركزي مي‌تواند حجم مشخصي اسكناس نو وارد بازار نمايد؛ زماني كه كاغذ چاپ و تبديل به اسكناس مي‌شود به عنوان كالا به حساب مي‌آيد و براي ورود اين اسكنا‌س‌ها به بازار بايد يا معادل اسكناس چاپ شده پشتوانه تامين شود يا معادل اسكناس‌هاي امحا شده، اسكناس به بازار عرضه مي‌شود.
وي افزود: بانك مركزي مي‌تواند مقداري اسكناس نو به بازار وارد كند كه معادل آن اسكناس امحا شده يا اسكناس نو چاپ و پشتوانه آن نيز تامين شده باشد.
درويشي با تاكيد براينكه ورود «اسكناس نو» بدون پشتوانه به بازار موجب كاهش ارزش اسكناس خواهد شد، تصريح كرد: اسكناس نو به همه استان‌ها ولي با حجم كم داده مي‌شود؛ اين امكان وجود ندارد كه يك باره تمام اسكناس‌هاي موجود در بازار را جمع‌آوري و اسكناس نو جايگزين آن كرد.
نگراني براي منابع نقدي يارانه‌هاي اسفند و فروردين نداريم
مدير كل نظارت بر بانك‌ها و موسسات اعتباري در ادامه گفت: در عين حال بايد توجه داشت كه تمهيدات لازم براي تامين اسكناس بانك‌ها در شب عيد و همچنين واريز عيدي كارمندان دولت از سوي بانك مركزي در نظر گرفته شده است.
درويشي در بخش ديگري از سخنان خود به واريز مرحله دوم يارانه‌هاي نقدي در اسفندماه اشاره كرد و گفت: در مرحله قبل تعداد مراجعات به بانك‌ها حتي به پيش‌بيني‌ها هم نرسيد.
وي افزود: با اين وجود بانك مركزي تمام اقدامات لازم را انجام داده و هيچ نگراني براي اسكناس شب عيد، عيدي كارمندان و يارانه‌هاي نقدي نداريم.
آمار ايران‌چك‌هاي ابطالي را از اداره نشر بپرسيد
اين مقام مسوول در بانك مركزي در مورد ميزان ايران‌چك‌هاي 100 هزار توماني ابطال شده از هفته گذشته تا كنون، بيان كرد: بنده به دليل اينكه هم‌اكنون در اين اداره مسووليتي ندارم نمي‌توانم آمار مربوط به اين خصوص را ارائه دهم؛ اين آمار را از اداره نشر بپرسيد.
درويشي گفت:‌ اتفاق خاصي براي ايران‌چك‌هاي 100 هزار توماني نيفتاده است فقط دارنده اين چك‌ها هنگام تحويل به بانك بايد آن را پشت‌نويسي كند. همچنين اگر كسي چك 100 هزارتوماني فرسوده را به بانك تحويل دهد در مراجعه بعدي بانك به وي چك‌هاي نو را تحويل مي‌دهد.

منبع: donya-e-eqtesad.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 20 / 11 / 1389برچسب:بانک,اسکناس,کارمند,یارانه,پول,
ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 904
بازدید هفته : 2349
بازدید ماه : 4768
بازدید کل : 211067
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1