سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

آرامگاه «خشایارشاه» چهارمین پادشاه بزرگ هخامنشی در نقش رستم به محل رشد گیاهان مختلف و لانه‌سازی و تلنبار فضله پرندگان تبدیل شده است.....



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری
مردی بسیار عجیب که در هیچ قبری جای نگرفت (+عکس)
این ماجرا در سال 1936 میلادی در اسپانیا روی داده است.فدریكو گارسیا لوركا( fedricu garcia lorca ) شاعر ونویسنده پر آوازه اسپانیا از معدود انسانهایی بود كه در نوشته های خود به چگونگی مرگش نیز اشاره داشته بود.مثلا در شعر تن حاضر كه در سال 1935 یك سال قبل از مرگ سروده شده است میگوید: گور من كجاست؟ كفن را كه می چروكاند؟ دروغ است هر چه میگوید! . . . . .


ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

در ساخت گنبد جبليه به جاي ‌آب از شير شتر و سفيده تخم مرغ استفاده شده كه مورخان و معماران دليل استحكام بنا را همين امر مي‌دانند . . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

عدم اجرای راهکارهای مناسب برای هدایت آب باران در تخت جمشید باعث شده که هر ساله با شروع بارندگیها، محوطه های مختلف این بنا به آب انبارهای بزرگی تبدیل که در نهایت منجر به متلاشی شدن سنگهای تاریخ تخت جمشید شود. . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

وی افزود: کارشناس خاصی مدنظر میراث برای کاوشها معرفی نشده و ما معتقدیم حتی مجیدزاده که اولین کارشناس باستان شناسی این منطقه بود نیز می تواند ادامه این کاوشها را از سر بگیرد . . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

علی از پدرش پرسید:مگر الان ماه شهریور نیست؟ پدر جواب داد: بله درست است الان ماه شهریور است ، آخرین ماه فصل تابستان.علی گفت: پس چرا می گویند ماه رمضان؟ پدر گفت: معلوم می شود که حواست خیلی جمع است. ماه شهریور یک ماه شمسی و ماه رمضان یک ماه قمری است. در ماه رمضان مسلمانان روزه می گیرند.علی گفت: ماه شمسی و قمری چه فرقی باهم دارند؟پدر گفت: برو کتاب دایرة المعارف کودکان و نوجوانانت را بیاور تا جوابت را پیدا کنی. علی دوجلد دایرة المعرف کودکان و نوجوانان را آورد و در کنار پدر نشست.

 پدر و علی فهرست مطالب را با دقت نگاه کردند و سرانجام در صفحه ی 928 جلد دوم ، پاسخ سوال مورد نظر علی را پیدا کردند.شاید برای شما هم چنین پرسشی پیش آمده باشد. پس مطالب زیر را همراه با علی و پدرش بخوانید:

 مبادی تاریخ مردم جهان

 منظور از مبدأ تاریخ، زمان وقوع حادثه ای است که ملتی آن را برای خود مبدأ قرار داده و زمان را با آن می سنجند.

 مهمترین مبادی تاریخ مردم جهان عبارتند از :

 1- سال خورشیدی:

 برابر است با 365 روز و 6 ساعت که زمان گردشی کره زمین به دور خورشید است. سال شمسی (خورشیدی) مخصوص کلدانیان بوده که بعد از بین رفتن کلدانیان، ایرانیان آن را معمول کردند. . . . . .

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

فروردین
 
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه آدینه
    ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲
۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹
۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶
۲۷ ۲۸ ۲۹ ۳۰ ۳۱    
۱ - جشن نوروز - جشن سال نو   ۲ - نوروز   ۳ - نوروز   ۴ - نوروز   ۱۲ - روز جمهوری اسلامی ایران   ۱۳ - سیزده بدر   ۲۵ - روز بزرگداشت عطار نیشابوری  



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

در سال 1934 شرکت MGM تصمیم گرفت که به عرصه در حال رشد انیمیشن و کارتون سازی وارد شود اما شجاعت این را نداشت که واحد ساخت تصاویر متحرک خود را پایه گذاری کند. در عوض آن ها برنامه های انیمیشنی را از شرکت هیوگ هارمن/رادولف آیزینگ خریداری کردند (نام شرکت هارمن-آیزینگ نوعی بازی با کلمات به حساب می رفت). اسکات بردلی که سابقه کار با دیزنی را داشت در کنار کارل استالینگ در هارمن-آیزینگ کار می کرد. اسکات بردلی (Scott Bradley) در 26 نوامبر 1891 در راسلویل آرکانزاس به دنیا آمد و شاید هنوز مشهورترین آهنگساز انیمیشن جهان باشد.



ادامه مطلب...
تاریخ: 15 / 11 / 1389برچسب:موسیقی,تام و جری,کارتون,آهنگ,
ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1