سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

ایسنا نوشت:سهمیه سوخت اسفند خودروهای بنزینی و دیزلی بدون هیچ گونه تغییر در مقدار و قیمت، بامداد اول اسفند به کارت‌های سوخت واریز خواهد شد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

فروردین
 
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه آدینه
    ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲
۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹
۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶
۲۷ ۲۸ ۲۹ ۳۰ ۳۱    
۱ - جشن نوروز - جشن سال نو   ۲ - نوروز   ۳ - نوروز   ۴ - نوروز   ۱۲ - روز جمهوری اسلامی ایران   ۱۳ - سیزده بدر   ۲۵ - روز بزرگداشت عطار نیشابوری  



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت و گویی اختصاصی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن آن با طرح بزرگ هدفمندی یارانه ها افزود : انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تا کنون دستاوردهای بی نظیر فراوانی داشته است که این دستاوردها کشور را به سمت آبادانی و پیشرفت سوق داده است و در زمینه اقتصاد نیز باعث رشد و شکوفایی اقتصاد ایران شده است .

اینکه ما در اوج بحران اقتصاد جهانی هیچ آسیبی نمیبینیم و در همین بحران طرح بزرگ هدفمندی یارانه ها که جراحی بزرگ اقتصاد است را به اجرا می گذاریم این از برکات انقلاب اسلامی است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

نعناع                      Peppermint
نام علمی       Mentha Piperita

کلیات گیاه شناسی:
نعناع گیاهی است علفی و چند ساله که علاوه بر ساقه زیر زمینی که گیاه را در خاک مستقر می سازد دارای ساقه هوایی نیز هست . تز محل گره های ساقه که در تماس با زمین است ریشه های خارج شده که ساقه جدید را درست می کند بنابراین اگر شما فقط یک ساقه نعناع در باغچه خود بکارید بزودی تمام باغچه شما پر از نعناع می شود .
برگهای نعناع بیضی شکل ، نوک تیز و دندانه دار می باشند . گلهای آن بسته به نوع نعناع ممکن است قرمز ،‌ارغوانی یا سفید باشد . نعناع در مناطق معتدل و آفتاب گیر بخوبی رشد می کند .
نعناع از قدیم الایام بعنوان یگ گیاه معطر  و اشتها آور و برای ناراحتی های دستگاه گوارش بکار رفته است بقراط پدر علم طب از نعناع در نوشته های خود یاد کرده است در قرون وسطی از نعناع در معالجه بیماریها و برای التیام زخم ها و درمان درد گزیدگی زنبور و سگ هار استفاده می شود

ترکیبات شیمیایی:
نعناع دارای ماده ای بنام منتول می باشد که ایجاد احساس خنکی در دهان می کند . مقدر منتول در نعناع بسته به نوع آن از ۳۵% تا ۵۵% تغییر می کند که البته اگر نعناع دیر کنده شود مقدر منتول آن تا حدود ۳۰% پائین می آید .

خواص داروئی:
نعناع از نظر طب قدیم ایران نسبتا گرم و خشک است و از نظر خواص دارویی از پونه قوی تر است . از نعناع اسانس ، روغن و تنتور تهیه می کنند که مصارف طبی مختلفی دارد:



ادامه مطلب...
تاریخ: 24 / 11 / 1389برچسب:خواص,نعناع,خواص نعناع,
ارسال توسط محمد لشگری

 

طبع خیار سرد و تر(مرطوب) است.

خیار داری خواص مدر ، نرم کننده و ملین

 مسهل ، دافع کرم کدو ، ضد تشویش و دلهره

ضد بی خوابی ، ضد ناراحتی‌های عصبی 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

سخنگوي طرح تحول اقتصادي از واريز مرحله دوم يارانه نقدي به حساب سرپرستان خانوار خبر داد و گفت: بر همين اساس واريز يارانه نقدي تعدادي از سرپرستان از امروز (شنبه)آغاز شده است‌.
 

«محمد رضا فرزين» در گفت‌وگو با‌ايرنا افزود: يارانه‌اي كه به حساب سرپرستان خانوار واريز مي شود تا زمان اعلام دولت قابل برداشت نيست‌. به گفته وي، يارانه نقدي مرحله دوم نيز دو ماهه و براي اسفند ماه سال جاري و فروردين ماه سال آينده خواهد بود. وي بدون ارائه توضيحي از نحوه واريز مرحله دوم يارانه‌هاي نقدي ‌گفت: چگونگي واريز يارانه مرحله دوم توسط سازمان هدفمند كردن يارانه‌ها اعلام شده و كارگروه طرح تحول اقتصادي تنها از كليات آن اطلاع دارد.

منبع: donya-e-eqtesad.com




ارسال توسط محمد لشگری
 
تازه ترین طنز ساخته شده برای حسنی مبارک
 - فارین پالیسی تازه ترین طنزهای ساخته شده برای حسنی مبارک را یک به یک منتشر می کند

نشریه معتبر فارین پالیسی در تازه ترین نگاه به حوادث مصر اقدام به انتشار تازه ترین طنزی کرده است که برای حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر ساخته شده است . این نشریه پیش از این نیز اقدام به انتشار مجموعه ای از طنزهای ساخته شده برای مبارک کرده بود . اما تازه ترین طنز برای دیکتاتوری که این روزها میان ماندن و رفتن متوقف شده است:



ادامه مطلب...
تاریخ: 21 / 11 / 1389برچسب:حسنی مبارک,مبارک,طنز,جوک,جک,
ارسال توسط محمد لشگری

«مبارک» پیش از کناره گیری طی چندین سخنرانی و نیز انحلال کابینه و انجام برخی تغییرات در ساختار قدرت کشورش، تلاش کرده بود همچنان در قدرت باقی بماند اما موج اعتراضات به قدری زیاد بود که وی نتوانست در برابر آن مقاومت کند از همین رو در نهایت زمام امور را به شورای عالی ارتش مصر سپرد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

 

مدير كل نظارت بر بانك‌ها و موسسات اعتباري:
اسکناس نو شب عید به اندازه کافی موجود است

 

گروه بازار پول - بانک مرکزی تامین اسکناس شب عید برای مردم را تضمین کرد.مدير كل نظارت بربانك‌ها وموسسات اعتباري بانک مرکزی با تاكيد براينكه هيچ نگراني براي تامين اسكناس‌هاي شب عيد، عيدي كارمندان وهمچنين يارانه‌هاي نقدي وجود ندارد، گفته است که سال گذشته براي اولين بار اسكناس‌هاي نو چاپ شده اضافه آمد.




ادامه مطلب...
تاریخ: 20 / 11 / 1389برچسب:بانک,اسکناس,کارمند,یارانه,پول,
ارسال توسط محمد لشگری
گیاه آلوئه ورا یا شاخ بزی

امروزه در بسیاری از داروخانه‌ها برگ‌های گیاه آلوئه‌ ورا (Aleo Vera) را می‌بینیم که تبلیغات زیادی برای استفاده از آن می‌شود؛ مثلا می‌گویند که این گیاه ضد جوش و ضد آکنه است؛ برطرف‌کننده چین و چروک پوست ، شاداب‌کننده، برطرف‌کننده لک و کک و مک ، شفاف‌کننده، جوان‌کننده و آب‌رسان قوی پوست است و از بروز تورم و خارش پوستی جلوگیری می‌کند و در بسیاری از سوختگی‌ها کاربرد دارد .



ادامه مطلب...
تاریخ: 16 / 11 / 1389برچسب:آلوئه ورا,پوست,
ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1