انتشار جزییاتی از گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته ای ایران
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

سرویس سیاست خارجی ـ نزدیک یک ماه پیش «تابناک» در مطلبی با نام آژانس انرژی اتمی اعلام کند، برنامه هسته‌ای ایران، نظامی است خبر داد که سناریویی برای نظامی جلوه دادن برنامه هسته‌ای ایران نوشته شده است و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز نقش اول این سناریو را بر عهده خواهد گرفت.

به دنبال آن، در هفته گذشته در مطلبی با نام
آیا دیپلمات‌های ایران، خود را آماده «کمپین» نوامبر کرده‌اند؟ تذکر داده شد که افزون بر این اقدام، دیپلمات‌های غربی به شدت در حال اجماع‌سازی علیه کشورمان با مدارک جعلی هستند و لازم است که با همه توان دیپلماتیک کشور و نه تنها دولت، به مقابله با این حرکت پرداخت.

به گزارش «تابناک»، شواهد نشان می‌دهد در روز‌های آینده، این سناریو تکمیل و در گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خوانده خواهد شد.

بنابراین، روز شنبه، شبکه خبری «سی.بی.اس‌نیوز»، به نقل از منابع دیپلماتیک در وین گزارش داده است که آژانس در گزارش خود، مدارک جدیدی درباره طراحی مدل‌های کامپیوتری یک کلاهک هسته‌ای توسط ایران ارایه می‌کند.

همچنین خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داده است که این مدارک در ضمیمه دوازده صفحه‌ای گزارش «یوکیا آمانو» مندرج خواهد بود.

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از دیپلمات‌های حاضر در وین (مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) گزارش داده است که تصاویر ماهواره‌ای سایتی که به باور آژانس، یک محفظه فولادی انجام آزمایش‌های انفجار با قدرت بالاست و در یک مرکز نظامی در پارچین، واقع در حوالی تهران است، به نمایندگان ۳۵ کشور عضو شورای حکام ارایه خواهد شد.

بی‌گمان، انتشار این چنین جزییاتی از گزارش مدیر کل آژانس، از آنجا سرچشمه می‌گیرد که گزارش جدید آژانس بنا بر فرموده و به دست دیپلمات‌های آمریکایی و غربی نوشته شده است.

هم‌اکنون و در چند روز آینده، میدان بازی، میدان رقابت دیپلماتیک است و به‌رغم همه فشار‌ها، این دیپلمات‌های کشور هستند که باید بیشترین توان خود را با ارایه مدرک و همچنین توان مذاکراتی بالا بگذارند تا منافع ملی کشور را تأمین کنند.

تردیدی نیست که در روز‌های اخیر و همچنین روزهای آینده، فشارها علیه برنامه هسته‌ای ایران افزایش یابد؛ بنابراین، دست‌کم گرفتن چنین فشار‌هایی و مواجهه نامطلوب با آن، نتیجه مطلوب را نصیب کشور نخواهد کرد.

منبع: Tabnak.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 309
بازدید دیروز : 788
بازدید هفته : 1712
بازدید ماه : 4131
بازدید کل : 210430
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1