محمود احمدی نژاد و فیس بوک فیلتر شده
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

عصر ايران - اخيرا محمود احمدي نژاد رييس جمهوري در ديدار با هيئتي از زنان مصري كه به تهران آمده بودند ، مطالبي بيان داشته كه از چند زاويه قابل نقد است .

روزنامه مصري " اليوم السابع " كه خبرنگارش نيز در اين هيئت حضور داشته مطالب بيان شده از سوي رييس جمهوري اسلامي ايران در ديدار با هيئت مصري را نقل كرده است .

روزنامه مصری


در گزارش روزنامه مصري به نقل از رييس جمهوري آمده است :‌"‌ رسانه های آمریکایی ضد ما و حتی ضد مصر هستند که این مسئله تازگی ندارد، هنگامی که جوانان ما با فیس بوک و توییتر تعامل می کنند، این آمریکا است که تلاش می کند آنها را منع کند یا به سم پاشی روی می آورد، در ایران هیچ کنترل و سانسوری وجود ندارد و جوانان ایرانی با شبکه های ارتباط اجتماعی ارتباط دارند البته به شکل محدود، ما فقط از سایتهای ترویج بی بند و باری جلوگیری می کنیم که گمان نمی کنم این کار اشتباهی در حق ملت ما باشد. "

اين اظهارات رييس جمهوري از چند زاويه قابل نقد است :

1- آقاي احمدي نژاد نبايد از ياد ببرد كه ايشان عضوي رسمي و بلند پايه از حاكميت جمهوري اسلامي است كه يكي از نهادهاي زير مجموعه اين نظام كميته فيلترينگ است كه از نمايندگان نهادهاي مختلف قضايي ، تقنيني ، اجرايي و... تشكيل شده است و همين نهاد كه كار نظارت و فيلترينگ بر سايت هاي اينترنتي را بر عهده دارد سايت هايي چون فيسبوك ، توييتر ، فليكر و... را از دسترس كاربران ايراني خارج كرده است. حال چگونه است که در مواجهه با خارجی ها ، ایشان پز تعامل جوامان ایرانی با سایت های فیلتر شده را می دهد؟!

2- رييس جمهوري بايد توجه داشته باشد كه ديگر عصر تقسيم بندي جهان به فضاي داخلي و بين المللي تا حدود زيادي كمرنگ شده و به مدد وجود رسانه ها ، اينترنت ، ماهواره و ابزارهاي جديد اطلاع رساني اخبار و اطلاعات به سرعت نور در جهان گسترش مي يابد و حرفي كه براي يك جمع خارجي گفته مي شود به مدد همين رسانه ها در اندك زماني در فضاي رسانه اي داخلي هم بازتاب مي يابد كه شاهد همين مدعا نقل سخنان رييس جمهوري در جمع زنان مصري از سوي بسياري از سايت ها و خبرگزاري هاي داخلي است .

 بنابراين بايد به رييس جمهوري محترم گوشزد كرد كه گفتن سخناني براي خوشايند طرف هاي خارجي تنها در محدوده خارج نمانده و در اندك زماني در داخل هم بازتاب مي يابد و ممكن است اين قبيل اظهارات كه ظاهرا به خاطر كسب وجهه در فضاي بين المللي بيان مي شود به قيمت آسيب ديدن وجهه ايشان در داخل تمام شود.

فیس بوک


3- در حالی رييس جمهوري اذعان می کند که جوانان ايراني با اين سايت ها تعامل مي كنند كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه مجموعه اي تحت نظارت رييس جمهوري و وزير آن بخشي از كابينه است در نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال امسال كه اخيرا برگزار شد در شبيه سازي سايت هايي چون فيسبوك با " شيطان " سنگي را در مجموعه نمايشگاه قرار داده بودند كه روي آن کلمه فيسبوك نوشته شده بود و مقداري نيز سنگ در اطراف آن قرار داده بودند تا بازديد كنندگان به نشانه " رجم شيطان " ( از اعمال مناسك حج) به اين سنگ منقش به نوشته توييتر و فيسبوك سنگ بزنند.

در واقع از نظر وزارت تحت مجموعه قوه اجرايي كه رياست آن با رييس جمهوري است سايت هايي چون فيسبوك در نقش شيطان هستند و اين در حالي است كه رييس جمهوري در گفتگو با هيئتي خارجي مي گويد جوانان ايراني با اين سايت ها تعامل مي كنند؛ آیا از نظر رئیس جمهور جوانان ایرانی با شیطان تعامل دارند؟

منبع: asriran.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 657
بازدید دیروز : 788
بازدید هفته : 2060
بازدید ماه : 4479
بازدید کل : 210778
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1