سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

وی افزود: کارشناس خاصی مدنظر میراث برای کاوشها معرفی نشده و ما معتقدیم حتی مجیدزاده که اولین کارشناس باستان شناسی این منطقه بود نیز می تواند ادامه این کاوشها را از سر بگیرد . . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

این جنین غیر طبیعی پنجمین فرزند مادر 32 ساله ساکن زاهدان بود.

مهر: پزشک متخصص زنان و زایمان بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان گفت: این جنین شش ماهه بدلیل باز بودن پشت سر و بیرون بودن مغز، چسبیده بودن دو سر به یک بدن و بازبودن ستون فقرات به صورت سزارین از رحم مادر به صورت مرده خارج شد. . . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

وزارت امور خارجه بحرین مهدی سلامی کاردار ایران را احضار و یادداشت اخراج دبیر دوم سفارت ایران را تسلیم وی کرد.

وزارت امور خارجه بحرین از دبیر دوم سفارت ایران در منامه خواست تا در مدت 72 ساعت خاک این کشور را ترک کند.

به گزارش عصر ایران، در بیانیه وزارت امور خارجه بحرین که در خبرگزاری رسمی این کشور (بنا) منتشر شده آمده است: دلیل اخراج این دیپلمات ایرانی از بحرین، ارتباط او با شبکه جاسوسی ایران در کویت است.
ایران بارها ادعای ارتباط با شبکه جاسوسی کشف شده در کویت را رد کرده است. . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

نوزاد در بدو تولد این آمادگی را دارد كه با هر كسی ارتباط برقرار كند؛ مشروط بر این كه چنین شخصی كاملا رفتارهای او را شناخته و نیازهای او را برآورده كند. به طور كلی، خوب است كه بزرگترها به بهترین روشی كه برای كودك خوشایند است مانند آرام و با لحن كودكانه صحبت كردن، حركت دادن دست ها و... با او ارتباط برقرار كنند و ....



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

وي گفت: به دستور وزير بهداشت، تيمي ماجراي رها كردن دو بيمار در خيابان‌هاي پیرامون تهران را پيگيري مي‌كند/ كميسيون در حال به دست آوردن اطلاعات بيشتر است تا برخورد جدي با عاملان این حادثه انجام گيرد / پايگاه اطلاع‌رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران: «عاملان رها كردن دو بيمار، يكي از بيمارستان‌هاي دولتي در كشتزار‌هاي اطراف تهران تحت پيگرد قانوني قرار گرفتند». . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

بنا بر ابلاغیه وزیر نیرو، تعرفه‌ برق در بخش خانگی در قالب پنج جدول تعرفه مناطق عادی و ماه‌های غیرگرم مناطق گرمسیر، تعرفه ماه‌های گرم در مناطق گرمسیر1، تعرفه ماه‌های گرم در مناطق گرمسیر 2، تعرفه ماه‌های گرم در مناطق گرمسیر 3 و تعرفه ماه‌های گرم در مناطق گرمسیر 4 ابلاغ شده است. . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

تیم فوتبال پرسپولیس با نتیجه 5 بر 1 تیم نفت تهران را شکست داد. . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

علی از پدرش پرسید:مگر الان ماه شهریور نیست؟ پدر جواب داد: بله درست است الان ماه شهریور است ، آخرین ماه فصل تابستان.علی گفت: پس چرا می گویند ماه رمضان؟ پدر گفت: معلوم می شود که حواست خیلی جمع است. ماه شهریور یک ماه شمسی و ماه رمضان یک ماه قمری است. در ماه رمضان مسلمانان روزه می گیرند.علی گفت: ماه شمسی و قمری چه فرقی باهم دارند؟پدر گفت: برو کتاب دایرة المعارف کودکان و نوجوانانت را بیاور تا جوابت را پیدا کنی. علی دوجلد دایرة المعرف کودکان و نوجوانان را آورد و در کنار پدر نشست.

 پدر و علی فهرست مطالب را با دقت نگاه کردند و سرانجام در صفحه ی 928 جلد دوم ، پاسخ سوال مورد نظر علی را پیدا کردند.شاید برای شما هم چنین پرسشی پیش آمده باشد. پس مطالب زیر را همراه با علی و پدرش بخوانید:

 مبادی تاریخ مردم جهان

 منظور از مبدأ تاریخ، زمان وقوع حادثه ای است که ملتی آن را برای خود مبدأ قرار داده و زمان را با آن می سنجند.

 مهمترین مبادی تاریخ مردم جهان عبارتند از :

 1- سال خورشیدی:

 برابر است با 365 روز و 6 ساعت که زمان گردشی کره زمین به دور خورشید است. سال شمسی (خورشیدی) مخصوص کلدانیان بوده که بعد از بین رفتن کلدانیان، ایرانیان آن را معمول کردند. . . . . .

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

سامانه مرکز آمار ایران از امروز به مدت دو هفته برای اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها بازگشایی شده است.

به گزارش جنوب نیوز، عال آذر، رییس مرکز آمار ایران، در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: خانوارها می توانند با مراجعه به yaraneh.amar.org.ir اطلاعات اقتصادی خانوار خود را بررسی و در صورت نیاز اصلاح کنند. . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

پیانو را آقای بارتولومئو کریستوفوری در سال ۱۷۰۹ میلادی در شهر پادووای ایتالیا اختراع کرد. قبل از اختراع پیانو از سازی قدیمی‌تر به نام «هارپسیکورد» (Harpsichord)استفاده می‌شد. تفاوت عمده و مهمی که پیانو با سازهای مشابه قبل از خودش داشت آن بود که در سازهای مشابه قبلی، شدت صدای حاصل از فشرده‌شدن یک کلاویه، مستقل از شدت ضربهٔ واردشده بر کلید پیانو، مقداری ثابت بود، اما در پیانو نوازنده قادر بود با ملایم ضربه‌زدن به کلیدها صدایی نرم‌تر ایجاد کند، یا با ضربات محکم‌تر صدایی درشت‌تر با پیانو تولید کند. همین ویژگی باعث شد که به سرعت پیانو مورد توجه آهنگسازان قرن هجدهم میلادی قرار بگیرد.

منبع: amirrezazare.mihanblog.com




ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 241
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 316
بازدید ماه : 6172
بازدید کل : 212471
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1