در شب 22 بهمن بالاخره «مبارک» از قدرت کناره گیری کرد
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

اخبار رسیده از قاهره پایتخت مصر حاکی از آن است که «حسنی مبارک» رئیس جمهور مادام العمر این کشور بالاخره پس از 27 سال از قدرت کناره گیری کرد اما کناره گیری از قدرت به گونه ای متفاوت صورت گرفت.

به گزارش
صفحه عربی «تابناک»، عصر امروز اولین جلسه شورای عالی نیروهای مسلح مصر به ریاست «محمد طنطاوی» وزیر دفاع این کشور برگزار شد. نکته قابل توجه این بوده که این اولین جلسه شورای عالی در 30 سال گذشته است که بدون حضور حسنی مبارک برگزار شده است.

بنابر این گزارش در بیانیه شماره یک نیروهای مسلح اعلام شد: این جلسه برای تصمیم گیری سرنوشت رژیم مصر ادامه دارد و نتایج آن تا دقایقی دیگر اعلام خواهد شد. تشکیل چنین جلسه ای بدون حضور «مبارک» نشان دهنده پایان قدرت سیاسی این دیکتاتور بر زمام امور مصر است.

در همین حال شبکه خبری الجزیره لحظاتی پیش به نقل از یک منبع آگاه نظامی در مصر اعلام کرد که حسنی مبارک تا ساعاتی دیگر مصر را ترک خواهد کرد.

شایان ذکر است این کناره گیری مبارک از قدرت در حالی صورت گرفت که وی حدود 17 روز در برابر موج اعتراضات شهروندان مصری که خواهان کناره گیریش بودند، مقاومت کرده است.

«مبارک» پیش از کناره گیری طی چندین سخنرانی و نیز انحلال کابینه و انجام برخی تغییرات در ساختار قدرت کشورش، تلاش کرده بود همچنان در قدرت باقی بماند اما موج اعتراضات به قدری زیاد بود که وی نتوانست در برابر آن مقاومت کند از همین رو در نهایت زمام امور را به شورای عالی ارتش مصر سپرد.

در همین باره ساعتی پیش خبرنگار شبکه «العالم» از قاهره گزارش داد، دبیر کل حزب حاکم مصر اعلام کرد که احتمالا مبارک امشب از قدرت کناره گیری کند. نخست وزیر مصر هم دقایقی قبل از احتمال کناره گیری مبارک و تفویض قدرت به ارتش خبر داد. خبرنگار العالم افزود: ساعات آینده سرنوشت ساز خواهد بود و چه بسا ساختار سیاسی مصر تغییر یابد.

قابل ذکر است تظاهر کنندگان طی سه روز گذشته بر فشار خود علیه رژیم حاکم در مصر افزوده بودند به طوری که روز گذشته دفتر نخست وزیر مصر و مقر مجلس شورا و امروز کاخ ریاست جمهوری این کشور را محاصره کرده بودند.

گفتنی است طی این 17 روز بر اثر درگیری میان نیروهای دولتی حامی دیکتاتور مصر با معترضین بیش از 300 نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند. این آمار رسمی اعلام شده توسط دفتر سازمان ملل متحد در قاهره است.

این در حالی است که تلوزیون رسمی مصر تعداد کشته شدگان را 30 نفر اعلام کرده است.

منبع: tabnak.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 904
بازدید هفته : 2330
بازدید ماه : 4749
بازدید کل : 211048
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1