آیا میزبانی جام جهانی از قطر گرفته می شود؟
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

سرویس ورزشی «تابناک» ـ كميته انضباطی فيفا، محمد بن‌همام، رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا و جک وارنر، نايب رئيس این ارگان را به اتهام تبانی و رشوه، به مدت نامعلومی از همه فعاليت‌های فوتبالی محروم كرد  و نیز حكم به تبرئه سپ بلاتر داد تا همه چيز در فاصله‌ دو روز مانده به انتخابات صوري فيفا به سود رئيس کنوني به پايان برسد. اعطای میزبانی جام جهانی به قطر فروکش نکرده بود که این کشور با سودای تکیه زدن بر کرسی ریاست فدراسیون جهانی فوتبال، بار دیگر به سرخط اخبار فوتبال جهان بازگشت.

افزون بر این، فیفا اعلام کرد که مسابقات 2022 در قطر با پرداخت رشوه انجام شده و اگر این رشوه دادن و خرید قرعه ثابت شود، قطر از بازی جهانی حذف و کشور دیگری جایگزین قطر خواهد شد! یکی از برنامه های قطری ها این بود که نام جعلی برای خلیج فارس را جهانی کنند که البته توطئه شان افشا شد.

بنا بر این گزارش، پتروس داماسب، قاضي اين پرونده،‌ ديروز (يكشنبه) در نشست خبري پس از نشست كميته‌ انضباطي این خبر را اعلام كرد.

نايب رئيس فيفا با انتقاد شديد از سپ بلاتر نسبت به حكم محروميتش از سوی كميته انضباطي فيفا واكنش نشان داد و اعلام كرد: بلاتر كه خود در هر نشستي، لپ تاپ، پروژكتور و هديه‌هايي ميليون دلاري اهدا مي كرد، حال چه شد كه من محروم شدم؟!

جك وارنر كه در كنار بن همام به اتهام زدوبند و رشوه از فعاليت‌هاي فوتبالي محروم شد، در واكنش به خبر محروميتش بيانيه‌اي صادر كرد و گفت: امروز در رسانه‌ها متوجه شدم كه محروم شده‌ام. اين حكم هم من را در شوك فرو برد و هم برايم جالب و غافلگير كننده بود.

«جرومه والک»، دبیرکل فیفا تأیید کرد که این ایمیل را او فرستاده بوده و این پرسش را مطرح کرده که چرا رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، محمد بن همام، در انتخاب ریاست فیفا شرکت کرده است؟
 
والک نوشت: بن همام پنداشته است، همان گونه که جام جهانی را خریده، می تواند فیفا را هم بخرد.

 تیم متقاضی میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در بیانیه ای، هر گونه ارتکاب خلاف در مراحل کسب میزبانی را قاطعانه رد کرده است.

 در بیانیه رسمی قطری ها آمده است: ما مصرانه از فیفا می خواهیم تا از دبیرکلش بخواهد موضوع را روشن کند. در این حین، ما هم مشاوره های حقوقی موجود را در نظر می گیریم و راه های پیش رو را بررسی می کنیم.

اینها همه در حالی است که محمد بن همام، که ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر عهده داشت و در حالی که سه متقاضی آسیایی دیگر، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا متقاضی میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ بودند، به طور رسمی بی طرف بود.

بن همام در واکنش به اتهام جرومه والک که مدعی شده بود او جام جهانی ۲۰۲۲ را برای قطر خریده بود، روز دوشنبه به «بی بی سی اسپورت» گفت: نمی دانم چرا او (والک) این را گفته است. اگر من برای قطر پول داده بودم، شما باید از آن سیزده نفری که به میزبانی قطر رأی دادند، می پرسیدید.

جانشین بن همام معرفی شد!

با تصمیمی که کمیته اخلاقی فیفا برای بن همام، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته است، نایب رئیس اول AFC، ژانگ جیلونگ به عنوان رئیس این کنفدراسیون فعال خواهد شد.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای، با ابراز نگرانی از رویدادهای اخیر در فیفا علیه محمد بن همام، «ژانگ جیلونگ»، نایب رئیس اول AFC را به عنوان رئیس جدید این کنفدراسیون برگزید.

به گزارش سایت AFC، در بیانیه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است: ما اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نگرانی خود را از رویدادهای اخیر در فیفا و مسائل پیرامون محمد بن همام ابراز می‌کنیم. ما منتظر نتیجه ادامه تحقیقات می‌مانیم و امیدواریم نتیجه بررسی‌ها به سود فوتبال در آسیا و جهان باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: با تصمیمی که کمیته اخلاقی فیفا برای بن همام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته، نایب رئیس اول AFC، ژانگ جیلونگ به عنوان رئیس این کنفدراسیون فعال خواهد شد. با اتحاد و یکپارچگی، کنفدراسیون فوتبال آسیا کار برای ارتقا و توسعه فوتبال در آسیا را ادامه خواهد داد.

کمیته اخلاقی فدراسیون جهانی فوتبال روز دوشنبه سپ بلاتر را درباره اتهامات اخیر بیگناه اعلام کرد، در حالی که محمد بن همام، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا موقتا به حال تعلیق درآمد و حق هیچگونه فعالیتی را نخواهد داشت تا فوتبال آسیا با آبروریزی بزرگی روبه رو شود.

منبع: تابناک


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 176
بازدید دیروز : 788
بازدید هفته : 1579
بازدید ماه : 3998
بازدید کل : 210297
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1