رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس ... "سرپرست وزارت نفت" شد!
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

عصرایران - رئیس جمهور در حکمی محمد علی‌آبادی را به عنوان سرپرست وزارت نفت معرفی کرد. بدین ترتیب ، علی آبادی به عنوان نماینده ایران راهی اجلاس اوپک می شود.
 
  متن حکم  بدین شرح است:احمدی نژاد و علی آبادی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس محمد علی‌آبادی به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مراتب تعهد، شناخت و سوابق مفید اجرایی، به موجب این حکم جنابعالی به سمت «سرپرست وزارت نفت» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌ رود در این مسئولیت خطیر، با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی کارشناسان و صاحبنظران ارجمند و بهره‌گیری از همکاری مدیران و پرسنل خدوم و شریف آن وزارتخانه و هماهنگی با هیئت محترم وزیران، اهتمام لازم را به ‌کار بندید.

موفقیت جنابعالی را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) مسئلت می‌نمایم.

محمود احمدی‌نژاد


محمد علی آبادی در سفر اخیر احمدی نژاد به خوزستان که برای افتتاح بنزین سازی پالایشگاه آبادان صورت گرفت در کنار احمدی نژاد بود و همین امر گمانه زنی ها در خصوص سرپرستی وی را تقویت کرده بود.

انتصاب علی آبادی به این سمت بعد از مقاومت دو هفته ای احمدی نژاد در برابر رأی شورای نگهبان صورت گرفت که طی آن شورای نگهبان اعلام کرده بود رئیس جمهور نمی تواند قانوناً سرپرستی وزارتخانه ها را بر عهده بگیرد.

با این حال مقامات دولتی ، تفسیر شورای نگهبان قانون اساسی را نپذیرفتند و احمدی نژاد همچنان شخصاً عهده دار سرپرستی وزارت نفت شد و در همان زمان ، افتتاح فاجعه بار بنزین سازی آبادان رخ داد که به کشته شدن یک تن و مجروح شدن بیش از 20 نفر منجر شد.

با مقاومت رئیس جمهور در برابر رأی شورای نگهبان و تذکرات مکرر نمایندگان مجلس ، سرانجام پرونده تخلف رئیس جمهور در این باره به قوه قضاییه ارسال شد و دو روز بعد از این اقدام ، احمدی نژاد ناگزیر از معرفی علی آبادی به عنوان سرپرست شد.

علی آبادی و آرزوی برآورده نشده وزارت

محمد علی آبادی که در دولت نهم رئیس سازمان تربیت بدنی شد ، درابتدای دولت دهم به عنوان وزیر پیشنهادی احمدی نژاد برای وزارت نفت مطرح بود اما به دلیل عدم اقبال مجلس ، در نهایت به عنوان وزیر نیرو به مجلس معرفی شد و البته رأی نیاورد.
او در همان ایام مدتی هم به عنوان وزیر مسکن مطرح بود.

شیلاتعلی آبادی در پی ناکام ماندن از تصدی پست وزارت ، نهایتاً در زمستان 88 رئیس سازمان شیلات کشور شد.

از همین رو ، درباره معرفی نهایی علی آبادی به عنوان وزیر نفت ، تردیدهای جدی وجود دارد زیرا شگفت انگیز خواهد بود مجلسی که برای وزیر شدن علی آبادی در "نیرو" که کوچک تر از "نفت" است ، رأی نداد ، به همان شخص برای وزارت بزرگ تری به نام نفت رأی دهد.

علی آبادی هم اکنون رئیس کمتیه ملی المپیک است.
به هر حال معلوم نیست علی آبادی که برای سمت های متعدد و نا مرتبط معرفی می شود ، دارای چه تخصصی است: ورزشی است ؟ در نفت و مناسبات آن سررشته دارد؟ برای وزارت نیرو با وظایف آب و برق مناسب است؟ متخصص میگو و ماهی و شیلات است ؟ در کار مسکن و شهرسازی تبحر دارد؟ یا... ؟

حال این سوال مطرح است که آیا در کل صنعت نفت ایران که بیش از یکصد سال قدمت دارد یک مدیر وجود نداشت که احمدی نژاد سراغ علی آبادی رفته و مهم ترین وزارتخانه اقتصادی مملکت را به کسی سپرده است که حتی یک روز هم سابقه نفتی ندارد؟
یادآور می شود یکی از شعارهای انتخاباتی احمدی نژاد ، کابینه 70 میلیونی بود!

منبع: asriran.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 154
بازدید دیروز : 788
بازدید هفته : 1557
بازدید ماه : 3976
بازدید کل : 210275
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1