منابع پرداخت عیدی کارمندان تامین شد
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

وی ادامه داد: با اجرای هدفمندی یارانه ها مهمترین اتفاق اقتصاد کشور در سی سال گذشته رخ داد که در طی آن نه تنها افزایش مصرف برق اتفاق نیفتاد بلکه به کاهش مصرف برق و بنزین در کشور انجامید.

 وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: با وجود تحریم ها و بزرگترین هجمه به اقتصاد ایران شاخص بورس با رشد 75درصد همراه شد، همچنین صادرت غیرنفتی از رشد معادل 20درصد برخوردار بود که در واقع اقتصاد ایران در برابر تحریم های اعمال شده خم به ابرو نیاورد.

 حسینی همچنین با اشاره به تشکیل صندوق توسعه ملی گفت: منابع این صندوق در خدمت اهداف توسعه کلان کشور قرار می گیرد.

 زوج های جوان و هدفمندکردن یارانه ها
 

وزیر امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به پرسشی در مورد زوج های جوان و دریافت یارانه نقدی گفت: در طراحی پرداخت یارانه نقدی مقرر شده افرادی که گذشته ثبت نام کرده ولی از قلم افتاده و یا تغییرات در خانوار ایجاد شده است و یا افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند، ثبت کنند و ثبت نام قبلی به معنای داشتن سابقه برای دریافت یارانه تلقی می شود.

حسینی همچنین با توجه به پرداخت یارانه نقدی به افراد جامعه گفت: دیگر دغدغه ای وجود ندارد که کسی در کشور گرسنه بماند و یارانه های نقدی فقر مطلق و نسبی را پوشش داده است که این امر از دستاوردهای بزرگ سال جاری به شمار می رود.

 وی در مورد دستمزد کارگران با اجرای هدفمندی یارانه ها گفت: با توجه به تجربه و سیاست های موفق اقتصادی دنیا پوشش تامین اجتماعی و کارمندان و کارگران باید تکمیل شده و حمایت از پوشش تامین اجتماعی از مشکلات اقتصاد ایران برای کارگران است، ولی هرساله به بهانه تورم نرخ دستمزد و حقوق افزایش می یابد.

 وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: افزایش سالانه نرخ دستمزد و حقوق کارگران دیری نمی پاید که تبدیل به موج افزایش قیمت و تورم می شود.

 حسینی تاکید کرد: آنچه مدنظر است با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و توزیع یارانه نقدی که هزینه خانوارها را بیشتر جبران می کند، یارانه ها فراتر از افزایش دستمزد اثر می گذارد.

 وی گفت: اگر به جای افزایش دستمزد کارگران به سراغ تکمیل پوشش تامین اجتماعی گام برداشته شود، که این امر در قانون هدفمندی یارانه پیش بینی شده است این امر می تواند جایگزین افزایش مزد شود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود بودجه دولت برای یارانه نقدی در سال آینده گفت: چنین چیزی نشنیده ام، اما در طرح هدفمندی یارانه براساس محاسبات یارانه نقدی پرداخت می شود.

حسینی در پاسخ به این پرسش که منابع هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه 90 چقدر است گفت: با ارائه بودجه به مجلس همه این موارد تا فردا روشن می شود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به اینکه آیا منابع هدفمندی مانند سال گذشته در بودجه چهار هزار میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده است، گفت: گمانه زنی شما نزدیک به واقعیت است اما دقیقا همان روند نیست و صبر کنید تا پس از تقدیم لایحه به بودجه این مبلغ مشخص شود.

وزیر اقتصاد در مورد پرداخت عیدی به کارمندان دولت گفت: آنچه مربوط به وزارت اقتصاد و خزانه داری است منابع پرداخت عیدی کارمندان تامین و در اختیار دستگاه های اجرایی قرار داده شده است و دستگاه ها باید پرداخت به عیدی کارگران را در اسرع وقت انجام دهد.

حسینی همچنین در پایان در پاسخ به این پرسش که چه سهمی از منابع بودجه سال90 از منابع غیرنفتی تامین می شود، گفت: صبر کنید طبق روال سال های گذشته لایحه بودجه توسط رئیس جمهور به مجلس ارائه شود که سهم درآمدهای غیرنفتی از لایحه مشخص خواهد شد.

منبع: http://www.shabestan.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 749
بازدید دیروز : 788
بازدید هفته : 2152
بازدید ماه : 4571
بازدید کل : 210870
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1