موبایل مغز را فعال می‌کند!
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

ظاهرا امواج رادیویی ناشی از تلفن‌های همراه بخش‌هایی از مغز را که در نزدیكی آنتن تلفن همراه قرار دارند، فعال‌تر مي‌کند. محققان دریافتند 50 دقیقه صحبت در پای تلفن همراه مي‌تواند میزان فعالیت‌های مغزی را تا 7 درصد افزایش دهد؛ اما تاکنون نشانه‌ای از آسیب‌دیدگی به واسطه نزدیک بودن تلفن همراه به سر کاربران به دست نیامده است.
محققان موسسه ملی سوءاستفاده از دارو در مریلند به منظور نمایش دادن تفاوت‌های ایجاد شده در مغز افراد به واسطه استفاده از تلفن‌های همراه فعالیت‌های مغزی افراد را در حالی که با تلفن همراه تماس برقرار مي‌کردند، تحت نظر گرفتند.
نتایج نشان دادند، فعالیت‌های مغزی متناسب با شدت میدان الکترومغناطیسی در بخش‌هایي از مغز که در معرض تلفن‌های همراه قرار دارند، افزایش پیدا مي‌کند. تلفن‌های همراه برای برقراری ارتباط از امواج رادیویی استفاده مي‌کنند و این امواج مي‌توانند میدان‌های الکترومغناطیسی کوچکی به وجود آورند که توسط مغز و سر انسان قابل جذب هستند.
افزایش قابل توجه استفاده از تلفن‌های همراه در سرتاسر جهان نگرانی‌هایی را در رابطه با تاثیرات مخرب احتمالی این ابزار روی مغز انسان برانگیخته است. با وجود اینکه سال گذشته اعلام شد، هیچ مدرک قابل قبولی مبنی بر مضر بودن امواج تلفن‌های همراه وجود ندارد؛ اما این نگرانی همچنان بر جای خود باقی است.
در مطالعه جدید محققان 47 داوطلب را در دو روز مختلف تحت اسکن مغزی قرار دادند، این اسکن مغزی به شیوه PET بوده و برای کنترل تغییرات در گلوکزهای متابولیسم شده مغز طراحی شده است.
پیش از آغاز اسکن‌ها هر یک از داوطلبان دو تلفن همراه را روی دو گوش خود قرار مي‌دادند، در یکی از اسکن‌ها هر دو گوشی خاموش و در اسکن دیگر تلفن همراهی که روی گوش راست قرار داشت، روشن باقی مي‌ماند.
بر اساس گزارش تلگراف، مقایسه نتایج این دو اسکن با یکدیگر نشان داد، فعالیت‌های مغزی در بخش راست مغز در افرادی که تلفن همراه روشن را روی گوش راست خود قرار داده بودند، افزایش پیدا مي‌کند. همچنین میزان متابولیسم گلوکز در این بخش از مغز از 3/33 تا 7/35 میکرومول گلوکز در دقیقه افزایش پیدا مي‌کند.

منبع: ictna.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 904
بازدید هفته : 2363
بازدید ماه : 4782
بازدید کل : 211081
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1