عضوگیری هرمی‌ها؛ این بار با ترفندهای غیراخلاقی!
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

روز گذشته در عملیات مشترکی که توسط نیروهای وزارت اطلاعات و پلیس تهران انجام شد، گذشته از پلمپ چهارده ملک برای مدت نامعلوم و دستگیری بیش از 150 دفتر از اعضای هرمی، پدیده‌های جدید و خطرناکی در دفاتر این شرکت‌های هرمی دیده شد.

به گزارش خبرنگار
«تابناک اجتماعی»، حضور دانشجویان فوق لیسانس دانشگاه تهران، فعالیت خانوادگی همراه با اعضای خانواده و عضوگیری به روش مستهجن و غیراخلاقی، پدیده‌های نوظهوری است که در دفاتر پلمپ‌شده دیروز دیده شد.

بنا بر این گزارش، در عملیاتی که روز گذشته با دستور مقام قضائی انجام شد، چهارده ملک ـ که به دفاتر هرمی اجاره داده شده بود ـ برای مدت طولانی پلمپ، بیش از 150 نفر دستگیر و برای دستگیرشدگان در وزارت اطلاعات پرونده تشکیل شد. در میان دستگیرشدگان، بیست نفر از لیدر و سرآفیس شرکت‌های هرمی بودند که همگی بازداشت شدند.

دستگیرشدگان عمدتا از شهرستان‌های جنوب کشور و یزد، اصفهان و استان سیستان و بلوچستان و پنج نفر دانشجوی فوق لیسانس دانشگاه تهران نیز همگی شهرستانی بوده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در میان دفاتر پلمپ شده، دفاتری وجود داشت که فرد به همراه اعضای خانواده، مشغول عضوگیری، آموزش و فریب مردم بوده‌اند.

پدیده جدید دیگر عضوگیری و کلاهبرداری به روش متبذل و مستهجن بوده که در نوع خود جدید، نوظهور و تأسف‌برانگیز است؛ زنی که به همراه چند نفر دیگر، اقدام به تشکیل خانه فساد کرده و از این راه، علاوه بر مسائل غیراخلاقی به عضوگیری از مردم و جوانان در شرکت هرمی مشغول بود، نیز روز گذشته، دستگیر و محل فعالیت آنان برای مدت نامعلوم و طولانی توقیف شده است.

گفتنی است، بنا بر هشدارهایی که پیشتر مسئولان دادسرای تهران و نهادهای مسئول داده بودند، املاک دفاتر هرمی توقیف شده و با مالکان و بنگاه‌های املاک برخورد شدید قانونی خواهد شد.

همچنین ممنوعیت از فعالیت اقتصادی، محرومیت اجتماعی، منع تحصیل در آموزش‌های عالی و نیز ممنوع‌الخروجی از کشور، تنها مجازات‌های ابتدایی فعالان و اعضای شرکت‌های هرمی است.

منبع: تابناک


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 860
بازدید دیروز : 788
بازدید هفته : 2263
بازدید ماه : 4682
بازدید کل : 210981
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1