تحقق آرزوی مرگ دوقلوی های ناشنوا در 45 سالگی
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

برترین ها: برادران دوقلوی همسان بلژیکی که ناشنوای مادرزادی بودند، بعد از آنکه نابینا شدند و نمی توانستند تحمل کنند که یکدیگر را نبینند و صدای هم را نشوند، در پرونده آزمایش مرزهای اتانازی قانونی، اجازه برآورده کردن آرزوی مرگ به آنها داده شد.

سخنگوی بیمارستان UZ بروکسل روز دوشنبه اعلام کرد که پس از آنکه این دو برادر 45 ساله با هم قهوه نوشیدند و از هم خداحافظی کردند، پزشکان به آنها تزریق های مرگبار انجام دادند. این سخنگو گفت: «فقط به دلیل ناشنوایی و نابینایی نبود که به آنها اجازه اتانازی داده شد. مسئله این بود که آنها دیگر نمی توانستند تحمل کنند که نتوانند یکدیگر را ببینند یا صدای یکدیگر را بشنوند.»

بلژیک یکی از معدود کشورهایی است که اتانازی در آن قانونی است. بیمار باید بزرگسال و قادر به قضاوت و تصمیم گیری درباره مسائل باشد و آرزوی مرگ او باید داوطلبانه، مقاومت ناپذیر و مکرر باشد. رنج و درد روانی یا جسمی او باید دائمی و تحمل ناپذیر و فراتر از کمک های پزشکی باشد. از این گذشته، شرایط او باید جدی و درمان ناپذیر بوده و ناشی از بیماری یا جراحت باشد. این رنج غیرقابل تحمل می تواند روانی یا جسمی باشد.

«این دو برادر جدانشدنی بودند. آنها با هم زندگی می کردند و شغل یکسانی داشتند. آنها در روز 14 دسامبر مردند و خانواده آنها از تصمیم آنها حمایت کردند.»

بلژیک در سال 2002 اتانازی را قانونی کرد و تعداد پرونده های اتانازی از این سال به بعد افزایش یافت. در سال 2011، به 1133 نفر حق مردن داده شد که 86 درصد از آنها حداقل 60 سال سن داشتند و 72 درصد از سرطان رنج می بردند.

هلند و لوکزامبورگ هم اتانازی را جرم زدایی کردند. سوئیس هم اجازه خودکشی کمکی را می دهد، در صورتی که فرد موردنظر، خودش نقش فعال و اصلی را داشته باشد.

منبع: Bartarinha.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 694
بازدید دیروز : 788
بازدید هفته : 2097
بازدید ماه : 4516
بازدید کل : 210815
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1